Här kommer 5 nyttiga tips som kan hjälpa dig i ditt letande efter nytt jobb. Att söka jobb kan vara både tidskrävande och frustrerande och därför är det viktigt att ha en tydlig strategi som man följer från start till mål. För att underlätta sitt sökande är det bra att fundera över följande frågeställningar.
Vad vill du arbeta med?
Var rent geografiskt vill du arbeta?
Vill du forsätta i samma hjulspår eller är det dags för ett karriärbyte?
Vad är vikigt för dig hos en arbetsgivare?
När du reflekterat över ovanstående är det dags att sätta igång att hitta ditt nya jobb. Här kommer 5 tips som kan underlätta ditt jobbsökande.
1. Leta efter relevanta jobbannonser överallt. Exempelvis på jobbsajter, tidningar, sociala medier eller Google.
2. Läs jobbannonsen noggrant och försök få en bild över rollen.
3. Gå in på arbetsgivarens hemsida och skaffa dig en uppfattning om företagets mål, kultur eller annat som intresserar dig.
4. Sök alla jobb som du finner intressanta även om du inte till 100% matchar kravprofilen.
5. Ge inte upp!
Lycka till i ditt jobbsökande önskar Karriärbloggen.